Chasing Storms

Åh vilket underbart väder. Man får sån energi av våren. Efter många veckor inomhus och mycket stillhet så har jag sånt sug efter att träna. Jag vill jogga tills man spyr och faller ihop. Simma tills blodsmaken i mun gör att man inte orkar hålla andan något mer. Dansa tills det känns som att benen är spagetti. Men eftersom det inte går så får man göra det bästa av situationen. Jag har ordnat mig en pilatesboll och matta, så nu kan jag träna lite enkla övningar. Dock höll jag på ramla av denna boll flera gånger så ska nog ta det lugnt så man inte gör något dumt.
 
Jag älskar knäckebröd och därför testade jag göra ett eget, lite nyttigare och otroligt gott. Man blir besatt på riktigt. Testa, du gör så här. Sätt på ugnen på 150°C varmluft. Blanda 2 dl majsmjöl, ¾ dl solrosfrön, ½ dl linfrön, ½ dl sesamfrön och ½ dl pumpakärnor i en bunke. Häll över 2½ dl kokande vatten och ½ dl olja och rör om till en jämn massa. Klä en plåt med bakplåtspapper och häll över massan på plåten. Klä en plastpåse över handen och platta ut massan så tunt du kan, (täcker nästan en hel plåt). Strö till sist över flingsalt och grädda i ugnen i en timme. Ta ut, svalna och bryt i bitar. Man kan också skära ut färdigt bitar innan man sätter i ugn om man har tålamod.
 
Jag lyckades ta smörgåspapper istället för bakplåtspapper, rekommenderas inte! Vilket jobb att få bort haha. Nu ska jag ta mig en dusch och försöka städa till här hemma innan besöket kommer. En bild då jag mådde riktigt gott, med familjen, värme, sol och frisk. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

var bloggId= '4fefc9fde087c3516bdc9ebf'; var is_pro = false;