130418

Äntligen. I förrgår tog jag bort gipset, sån härlig känsla efter att foten varit instängd i 48 dagar. Men det är nu det jobbiga börjar, att kunna belasta utan denna smärta, lära sig gå och strecha ut alla senor och ledband som blivit korta och stela. Har aldrig haft så svårt och gå men det kommer med tiden.
 
Jag fick se bilderna och usch vad dom gjort mycket, kapat bort ett ben, sågat av en bit av hälen, flyttat hälen en cm och satt in en skruv, flyttat och dragit åt ledband/senor och satt någon plugg. Tur att man sov när dom gjorde det, men nu är det gjort och jag ser framemot att träna upp foten, börja gå som vanligt, jobba och dansa! Peppad till hundra.
 
Imorse när jag låg bland alla kuddar och täcken och myste så var jag så nära att skippa i mitt lilla träningspass jag försöker köra då och då, eftersom jag inte kan jogga, gå eller gymma ännu så får man ta det man har. En matta och lite fantasi så kan man göra massa med övningar. Tråkigt men nu när det är gjort så är det en grym känsla. Frukosten ligger i magen och jag är redo för denna dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

var bloggId= '4fefc9fde087c3516bdc9ebf'; var is_pro = false;