130316

Hallå där! Nu har det gått sexton dagar sedan operationen, det är ju inte precis att tiden flyger fram som den brukar när man jobbar men det har ändå gått hyftsat bra. Inte lika hemskt som jag trodde, kanske för att jag fuskar hehe..dom två första veckorna måste jag var helt still med foten i högläge (tänk vilken evighet!), det räcker alltså inte med att foten upp på en stol, vilket gör att man måste ligga ner i soffa eller säng. Ni som känner mig vet att det inte funkar. När jag låg på sjukhuset gick det galant men sen när jag kom hem funkade det en halv dag sedan började jag pyssla på med allt möjligt. Jag har lärt mig duscha och göra frukost helt själv haha, dock är det inte lätt och tar tid men vill man så kan man eller hur? Problemet är bara att man inte kan bära något när händerna är upptagna av kryckorna, kan inte ens få min frukost till bordet eller ett glas vatten till vardagsrummet men det är bara att gilla läget..
 
I förrgår tvingade Iluta och Olivier mig ut på lunchbuffé och fika. Kändes jobbigt eftersom man levt i mjukisbyxor och allt tar lång tid och väldigt ansträngade. Men vad roligt och skönt det var att få fixa sig och umgås. Alltså vad skulle man göra utan sina nära och kära?
 
Även denna helgen spenderas i byn, ikväll är det bara jag och mamsen. Maten är ugnen, ljusen ska tändas och vi ska pyssla på hela kvällen. Gillar dessa mysiga stunder väldigt mycket. Ha en fortsatt fin helg ni me!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

var bloggId= '4fefc9fde087c3516bdc9ebf'; var is_pro = false;