Torsdag

Tvätten är i full gång. Klev upp 6.55 för att tvätta om gårdagens tvättning. Onödigt ja men måste. Jag ska snart göra en god frukost och börja jobba på min to do list. Frågan är bara vart man ska börja, kanske med de tråkigaste? Tömde min kamera på bilder, bjuder på bilder från förra veckan

Överraskade min sambo med nybakta scones å en kopp te.

Olivier å Jonathan. Man vill ju bara äta upp han. Var å hälsade på svärföräldrarna och åt fufu, mums.

Fredagsnöjet var att laga middag med Madde, dricka mycket vin och prata. Lyssna på dancehall och hälla ett glas rött vin på min vita matta. Men salt å vanish is the shit.
I tisdags bjöd jag och Olivier mina päron på tre-rätters middag. Så mysigt det var.
Till förrätt hittade jag på en egen grej, mycket god. Vitlöksbröd i ugn med ost på, medan stekar man champinjoner i oljan från soltorkade tomater, pressar i en vitlöksklyfta, i med soltorkad tomat, basilika och låt fräsa ihop sedan bara klicka på bröden och så serverade jag med en bit honungsmelon å sallad. 
Huvudrätten var en "jazzig chili" gryta från Ica´s hemsida. Tips om ni gillar stark kryddad mat. Denna gryta skulle koka minst 4 timmar, min kokade 6h och herre så mums. Dock tog det ett tag innan jag fick till smaken och minskade ner hettan som var enorm jag först smakade. Det var massvis med chilifrukter, torkade fikon, ljus öl, vitt vin, kalvfond, massa andra kryddor, inlagda jalapeno m.m, jag tog nötkött vilket var underbart mört efter ha kokat 4 timmar, legat i kylen över natten och mumsat ihop sig och sedan kokade jag upp den och den fick småkoka två timmar till innan servering. Olivier gjorde sötpotatis i ugn och friterade potatisklyftor. Till det var det honungsmelon-sallad och en kall gurk dipp. Efterrätten åt jag upp så fort så jag glömde fota och den var också så himla lyckad. Äkta vaniljpannacotta med ljummen äppel/kanel kompott som man kokat ihop. Dekorerade med kanelstänger och gjorde "smördegsspiraler" med socker å kanel i ugn och stack ner i kompotten. Mmmumsfilibaba. Slut snackat om mat. Nu på med house music och börja fixa å dona.
You Blocked Me On Facebook – Internet Friends - Radio Edit

Kommentarer
Postat av: Cathie

Hej. Läste du var intresserad av dancehall i Luleå. Har bott där förr och ska ha lite dancehall workshop där :) vet du om det finns intresse?

Svar: Hej hej! Jaaaaaaa gud jag verkligen älskar dancehall men som sagt finns det inget av det i lilla Luleå. Jag har hittat några som vill försöka ordna en dancehall workshop till våren så jag hoppas på det och att det är början till något nytt. Kanske ett dancehall crew som kan träffas å träna. Jag vet några som är intresserade, men jag tror det finns många intresserade om man går ut med info i tid till t ex LTU, exiled dance crew, norrbottensteatern osv. Jag vill absolut komma och delta!! Datum? Hoppas jag inte missar det, ska ut på en lång resa imorgon, kommer hem 7 januari :)
Lisa Andersson

2012-10-27 @ 19:13:39
URL: http://Cathrinehguerron.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

var bloggId= '4fefc9fde087c3516bdc9ebf'; var is_pro = false;