Hoi An

My god sa underbar stad. Liten, mysig och personlig stad. Finns en flod som flyter genom staden och dar ligger mysiga fiskebatar och det ar lyktor overallt. Sana har fargglada lyktor lyser upp hela staden. Jatte romantiskt och mysigt. Sa glad jag ar att vi akte direkt fran Hue, vi kakade bara lunch och sa och sedan tog vi en buss forbi Danang och stannade har. Bor pa ett jatte fint stalle, samma pris som i Hanoi men utan kackelakor, det finns en pool, mysig tradgard, fin personal, gratis cyklar, gratis internet, gratis skjuts till centrum nar det ar morkt. Perfekt. 5 dollar natten per person. Igar myste vi runt i gamla stan, at underbar seafood och drack gott. Mango daiquiri, thai sunrise och mojito. Mums. Hade en rolig hemgang med vespa i regnet igar. Vilken skillnad mellan Hanoi och Hoi An, helt olika och helt underbar pa olika satt. Fran huvudstaden fullt i KAAOSS och trafiken var helt crazy till detta, har ar det jatte lungt och mysigt. Vi cyklade till en strand idag, sa himla kul att cykla genom byar, se hur folk lever. Majsfalten, kossor och deras sma skjul till hus. Sa fattigt men vackert pa samma gang. Stranden var over mina forvantningar, vilken hemlig liten parla. Paradisstrand med stora vagor och palmer, mycket lite turister och sa akta. Dar blev det mango juice och farska frukter till frukost. Nu har vi tagit ett dopp i poolen, druckit en fresh lemon juice dom gor pa hotellet och myser i varmen. Ska ta en dusch, fixa oss och sedan ta oss till gamla stan och mysa runt och ata middag. Sa himla billigt har. Njuter, vi har sa kul och livet kanns himla bra. Men det ar klart jag saknar alla dar hemma. Alla kramar fran Olivier, och alla whatsapp meddelenden fran syster, dagliga samtal till mamma och pappa. Men jag kommer ju tillbaka snart. Gud vad det branner och hettar pa mina lar och kinder, har brant mig idag, for real. Att man aldrig lar sig. Puss
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

var bloggId= '4fefc9fde087c3516bdc9ebf'; var is_pro = false;