1 november - Hanoi

Hej alla. Nu ar vi i Hanoi, sovit har 2 natter och ska stanna en till. Imorgon pa morgon ska vi ta oss soderut till en ny stad, sa idag ar var plan att njuta av att strosa runt och upptacka lite mer av staden och sedan hitta nagot buss pass eller tag pass som vi kan anvanda dom har veckorna i Vietnam. Mandagen hade en hemsk start. Kommer till Kallax och planen ar att ta 8.45 flyget. Men problemet var att jag hade bokat fel?..kan annu inte forsta hur. Men hur som helst hade jag ingen biljett till stockholm, var dar 7.45 och flyget till Moskva gick 12.05. Panik. Bokar forsta flyget till Stockholm, vilket gick forst efter tio och landar 11.40. Mer panik. Alla som reser vet att det ar omojligt att ha 20 min pa sig fran att vanta pa sitt bagage - ga till terminal 5 som ligger langst bort - cheka in (som anda ar stangd) och ga genom tva sakerhetskontroller och sen hitta med flyget. Aldrig. Speciellt nar det ar olika bolag - da vantar dom inte + det var Aeroflot Russian Airlines - man hor ju bara pa namnet att dom ar stranga. Och dom pa Kallax sa att det kommer inte ga dom maste stanga check in och boarding en viss tid efter regler. Dom tyckte vi skulle boka om allt. Men priset skulle bli alldeles for mycket + Becky hade redan checkat in och oj allt var kaos. Det kandes helt omojligt. Men vem satt pa flyget med sin backpackingvaska pa flyget 12.05 till Moskva - jo jag! Tacka gud och vardinnan pa SAS. Fick sitta framme med personalen, pilot sprang ner och hamtade mitt bagage i flyget och kastade upp det, jag sprang med tva vaskor och jag lovar dig, skywalken pa Arlanda har aldrig varit sa lang. Flyget fran Moskva till Hanoi var 4 timmar forsenat men nu ar vi har. Nu ska vi ut i varmen. PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

var bloggId= '4fefc9fde087c3516bdc9ebf'; var is_pro = false;