Runny nose gånger tusen

Vart kommer allt snor ifrån? Det rinner - stockar igen, det rinner - jag snyter mig - det täpper igen, det rinner från ena näsborren och täpper igen på den andra - jag snyter mig - det fortsätter rinna.. osv.. så har det hållt på hela dagen och lär fortsätta hela natten. Förkyldningen kom verkligen från igenstans. Men det är bara att gilla läget. Men lite surt är det måste jag erkänna, speciellt när både jag och min pojkvän är ledig (händer inte så ofta), det var sol och blå himmel och man hade kunnat göra en massa skoj och hurtigt ute. Men nej det blev soffan - sängen - soffan - köksstolen - soffan. Har iallafall tränat på att ta det lugnt. Ni som känner mig vet att jag vill rädda hela världen. Älskar Afrika. Vill bli "logistik soldat- sjukvårdare". Jag försöker att intala mig själv att jag inte kan göra så mycket nu, det är bättre att göra det när jag är utbildad och verkligen kan göra skillnad. Men efter sett en film igår ville jag fara direkt till Sudan. Men det spelar ingen roll om jag far dit jag kan ändå inte göra så mycket, man måste fara med t ex försvarsmakten, läkare utan gränser, sos barnbyar osv för att verkligen göra skillnad. Är så grymt taggad, nästa år ska jag banne mig komma in på gmu. Då är jag en bit på vägen iallafall. Se denna film, snälla: Machine Gun Preacher. Baserad på en sann historia. Så jävla bra. Nu ska jag äta flädersorbet - varma hallon och en kopp chai tea med honung. Trevlig kväll hälsar jag och min Emanuel. Hade velat åka tillbaka till Ghana bara för en dag åtminstone..

Kommentarer
Postat av: Fatima

Oh krya krya.. Vilken fin bild vännen.

2012-05-09 @ 21:27:06
URL: http://www.mina-prinsar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

var bloggId= '4fefc9fde087c3516bdc9ebf'; var is_pro = false;