Hi new life!

(Varning för långt inlägg)
Nu är dagen med stort D här..hehe nämen nu börjar mitt nya hälsosamma liv for real. Jag vet att man alltid säger så efter en helg, "nu börjar mitt nya liv" och så hålls det aldrig längre än en vecka. Inte för mig iallfall. Men nu handlar det om en annan sak. Detox. Varför? Jo för att när jag var hos kiropraktikern så tyckte dom att min magsäck och lever inte såg så bra ut. Inte pga av alkohol (tro det eller ej, alanya resan var visst inte så farlig som jag trodde..) orsaken är att jag fuskar med mat. Jag tål inte mjölkprotein, frukter, nötter, vissa rotfrukter och massa mer gott. Problemet är att jag leker att jag tål laktosfritt - marabou chocklad - Smältost - Chips å dipp - Ost - listan är lång på allt jag äter fast jag inte borde. Men jag tycker att det har gått bra, okej att magen är uppblåst och ond men har större problem än det, så jag har inte brytt mig. Men nu är det dags, jag ska sluta fuska så grymt mycket. För det är faktiskt viktigt att magen mår bra. Så nu är det dags för förändring!

För er som inte vet, Detox betyder avgiftning och innebär att man följer ett kost-pogram en viss period. En detox-diet är att ge din kropp "semester" under en period och ger den en chans att återhämta sig.
Det står att första dagarna kan vara riktigt jobbiga eftersom man halvfastar, så passa er..don´t mess with me. Men iallafall nu är jag så grymt taggad, fan vad skönt att veta att man har rensat kroppen och bara ätit ekologisk och nyttig mat. Denna kur är 3 veckor, men när den tar slut kommer jag gör allt för att försöka leva ett hälsosammare liv. Okej, jag ska äta helt vanlig mat, njuta med extra goda saker på helgerna och ta ett glas vin då och då. Men eftersom sötsuget försvinner helt efter dessa veckor hoppas jag att jag inte faller tillbaka. Jag ska sluta "små äta" och köpa onyttiga saker på vardagar. Jag kommer festa med mina vänner, men inte varje helg. Jag kommer fika tårta, men en mindre bit. Jag kommer att ha myskvällar, men inte med 1 kg godis. För ofta sitter jag och proppar i mig fast jag inte är sugen. Nu jävlar ska Lisa bli en hälsosam filur. Hittade detta och blev ännu mer peppad:

En detox-diet ger dig mer energi och bidrar ofta till en mer hälsosam livsstil. Ofta känner man sig piggare redan efter ca. en vecka. Kroppens organ påverkas av hur vi lever och din livsstil kan skapa obalanser i kroppen som leder till att du får problem med din hälsa. Problem som sömnsvårigheter, huvudvärk eller annan värk i kroppen kan bli bättre eller till och med försvinna helt. Även om viktminskning kan vara en positiv effekt av en detox-diet så är det främsta syftet att stärka immunförsvaret, bli piggare och få mer ork. Du kommer sova bätre och få en djupare sömn. Du får friskare hy, vackrare hår och färre celluliter. Alla dessa härliga fördelar är ett resultat av detox som renar kroppen så den får nya möjligheter att ta tillvara på alla viktiga ämnen som hjälper kroppen att få mer energi. Och till sist, En hälsosam livsstil bestående av rätt föda, en glad mage och en kropp i balans ökar dina chanser till ett långt och friskt liv.

 

Var idag och köpte massa nya krämer, rensar ut det gamla och in med det nya. Dagkräm, nattkräm, ögonkräm osv. Så himla härlig känsla. Nu är det helg, kommer bli den nyttigaste helgen i hela mitt liv. Let´s go!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

var bloggId= '4fefc9fde087c3516bdc9ebf'; var is_pro = false;