Hej mitt vinterland, nu är du här! 18 april...

Vaknade 5.15 och fryser som vanligt, kokar mitt ingefärsvatten och tittar ut.. Minusgrader och det vräker ner snö, vräker ner som att det är dagen före julafton. Jag fattar ingenting. Jag kan säga er en sak, idag cyklade jag då inte till jobbet. Idag var jag bara små arg över att vädret inte riktigt förstått vad årstiden vår innebär. Det innebär tunna jackor, sunglasses, varma promenader, ute-caféer, korta converse och en glass i solen. Mina åtta timmar på jobbet rullade på i vanlig fart. Jag och min pojkvän har lagat middag, tagit en kall promma och en varm dusch. Nu är ljusen tända i mitt rum och jag ska dricka blåbärste. Jag har även tömt en påse flingor? Varför har jag en sån kärlek till det? Kram å godnatt till världen. Se till att ta vara på vad ni har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

var bloggId= '4fefc9fde087c3516bdc9ebf'; var is_pro = false;