I hate to see the whole world cry

Nästan varje dag tänker jag på hur min framtid kommer se ut, just för att jag har allt i mina egna händer. De valen jag gör nu, avgör min framtid. Väljer jag att gå soldatutb och jobba extra som sjukvårdare i lägerfält i Afghanistan, så är jag en människa. Väljer jag att jobba för att tjäna pengar, kunna bo i en flott lägenhet i Italien och jobba inom ekonomi som jag gillar, så är jag en människa. Jag har tusen drömmar och många ideér. Men vilken ska jag välja? En sak som är säker är att jag ska arbeta med människor. Hjälpa människor, om det är mitt jobb eller inte. Så ska jag hjälpa fattiga människor, kanske inte kan rädda hela världen som jag ville när jag var liten. Men man kan försöka göra något bra. Det lilla jag gjorde på barnhemmet i Ghana var mycket mer värt för dom än vad man kunde ana. Nu när jag lyssnar på denna sköna, läser texten och ser på videon. Har jag lust att fara ut i världen och göra lite förändring, man kan alltid försöka, right?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

var bloggId= '4fefc9fde087c3516bdc9ebf'; var is_pro = false;