Working on it

Mitt projektarbete ska handla om ett barnhem i Ghana, dit reser jag troligen den 15 november. Varför jag gör det här är först och främst för att hjälpa till med allt jag kan i Ghana. Mitt mål efter resan är att jag ska dela med mig min kunskap och min upplevelse inför andra männsikor och få dom att inse hur bra vi har det och hur vi kan hjälpa till. Jag vill få fler engagerade och hjälpande.

Under mina tre veckor på barnhemmet kommer mina arbetsuppgifter vara många och varierande, allt från att byta blöjor och mata de minsta barnen till att ordna aktivititer, hjälpa med läxläsning, undervisa för de äldre barnen. Men det viktigaste för barnen är att visa att vi bryr oss, så dom känner sig uppskattade. Visa närhet och sprida glädje gör mer än vad man tror för barnen.
Som alla vet så är inget gratis, detta kostar 20 600:- + vaccinationer, lunch på veckodagar, transport till flygplats och inrikes flyg tur och retur till Arlanda.
Så jag är så klart jakt efter bidrag till detta projekt, jag hoppas på att få ihop tillräckligt mycket pengar så jag kan bidra till barnhemmet.
I bara Ghana dör ca 80 000 barn innan de fyllt 5 år. Malaria svarar för 25% av dödsfallen. Så användning av impregnerade myggnät skulle förhindra sjukdomen väsentligt. Ett Malaria nät kostar 40kr och Malaria vaccination för ett barn kostar endast 18 kronor.
Så jag hoppas på att kunna lägga bidrag på barnen i Ghana!
För att samla in bidrag så vänder jag mig till företag och organisationer.
Idag hade jag även ett möte med min rektor Ingrid, det gick jätte bra hoppas på ett bra bidrag. Hon var positiv och ville hjälpa till. Får se var det landar..
Idag var jag även till Swedbank, har öppnat ett konto endast för detta projekt, så jag hoppas det kommer flyga in lite bidrag lite då och då.
Imorgon har jag ett annat möte, håll tummarna! Vi hörs :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

var bloggId= '4fefc9fde087c3516bdc9ebf'; var is_pro = false;