Söndag 10 oktober, hard work work!

Jag som trodde att man ska vila upp sig under helgerna, helt fel! Det är söndag och jag är helt slut, längtar inte till imorgon då det är skola från 8-17. Jippie!

Nu ska jag berätta hur det går för mig att samla ihop pengar..
Hela torsdagen märkte jag kläder, prydnader, skor osv. till loppisen. På fredag lämnade jag in grejerna,  och det tog en bra stund, har aldrig haft så har mycket att sälja. Bilen var full! Sen jobbade jag på lördag morgon, efter
det tog jag mig till loppisen med ett hopp att jag fått sålt något!
Jag fick ihop 840:-, avgiften för att sälja var 50:- så jag gick i vinst med 790:-. Härligt eller vad?
Tack till Vicky, mamma, Sofia och mormor som gett mig massvis med grejer som jag fick sälja.

Idag har jag jobbat fyra timmar, sedan när jag kom hem, då hade min mamma bakat en långpanna. Underbart!
Så sen bakade vi tillsammans en till långpanna, eller tillsammans och tillsammans. Mamma bakade och jag pratade. Får bli mer bak imorgon, har grymt mycket att göra. Men tack Mamma för all hjälp, utan dig hade jag inte haft mycket fika, och inga ingredienser framför allt.

Nåväl, dags att visa kvällens bakelser:
Det är en chokladkaka med polkagrisar. Jag kan säga att det inte var det lättaste att krossa dom. Sedan bakade vi även en långpanna med gula rutor, som förra veckan. Eftersom dom var så goda. Men den här chokladpolka kakan är inget att leka med, mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

var bloggId= '4fefc9fde087c3516bdc9ebf'; var is_pro = false;