Madame Mary Saama

Min värdfamilj under min vistelse i Ghana är Madame Mary Saama som är 65 årig pensionerad sjuksköterska. I huset bor det också en pojke, en flicka, två sjuksköterskor, en hemmafru och sedan jag + två andra volontärer. Är jätte nöjd med familjen, säkert med sjuksköterskor och skönt med mest tjejer. Men hade varit bra och veta åldern på den där pojken och flickan så dom också kan få presenter, men icke.

Dom har ingen rinnande vatten, men dom har el och fläkt ;) Man kan ju inte få allt. Kommer bo i Nsuta, som är 90 minuter med bil från Kumasi. Kumasi är näst största staden i Ghana. Den största är huvudstaden Accra, det är där vi landar med flyget. Vet ännu inte om jag får vara på barnhem, men troligen. Men dom lovade att det skulle lösa sig på plats, fast känns lite tråkigt att man inte kan förbereda sig med saker. Nåväl, blir nog bra ändå! :)
På mailet stod det: DONT LET ANYBODY HELP YOU WITH YOUR BAGS..
Kommer krama min ryggsäck och inte titta på någon, drar någon i mig, då ska jag allt visa mina karate moves!
Nu vet ni lite kort, Kumasi har många Internetcafeer så kommer kunna blogga och sånt under resan. Nice!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh det är så sjukt nära nu! Ha det bäst tjejen :)

2010-11-12 @ 18:00:40
Postat av: Jenssine

Spirits are speaking in my dreams and other ways

2011-12-16 @ 10:03:35
URL: http://jenssine.blognd.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

var bloggId= '4fefc9fde087c3516bdc9ebf'; var is_pro = false;