Cape Coast

Antligen framme vid havet, idag nar jag madde jatte illa och varldens magont intrykt pa en buss, fullt med skrikande afrikaner, gratande ungar, ingen air condition sa kandes det omojligt. Trodde aldrig att vi skulle komma fram, men wola! Jobbig, gruppande och svettig resa men det var det vart, jatte fint har! Stora vagor, palmer, skona varma vindar fran havet, musik, dans och en harlig stamning.  Fast kaoset i Kumasi gillade jag lite anda, jag och Jasmine sprang runt pa kvallen i storstaden med Romeo, var faktiskt skit kul att se allt i morkret. Det blir kolsvart 18.15, det ar som att gud slar av pa en on/off knapp, det sager bara poff sa ar det mork. Men da igar nar jag och Jasse skulle akta taxi hem sjalva i morkret var det inte kul, for varken chafforen elr vi visste var vi skulle, men vi kom fram tillslut!

Gardagen och idag har jag matt daligt, liten magsjuka har nog kommit, men kanns mkt battre nu. Hoppas att jag far en battre natt och sen vaknar upp och ar redo for en dag pa national parken, ska ga over en hangbro som ar 40 meter upp i luften. Nice or what?

Har nyss tagit en drink "African queens" vid havet med live musik, var mysigt. Ska bli skont att fa ga och sova pa ett "lyx" stalle. Enligt er nar ni skulle se vart nya rum skulle ni ba, USCH vad ackligt! Men vi ar lyckliga, finns en toalett! Och varsin kudde, och en flakt som inte haller pa att ramla ner och kapa huvudet pa en, haha. Sa nu kanns det som att det inte kan bli sa mycket battre! :)

Tack for alla fina kommentarer, blir jatte glad! Har hort att det ar skit vader hemma i Lulea, sa jag njuter at er, fast ibland ar det svart, speciellt nar man sitter 8 stycken i en liten taxibil och far panik av varmen och alla manniskor + vaskor. Men ska njuta sa gott jag kan, jag har glomt bort hur det kanns att frysa, men jag vet om en vecka nar jag ar hemma kommer jag sakna allt svett som rinner, haha.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

var bloggId= '4fefc9fde087c3516bdc9ebf'; var is_pro = false;