La la la boom

Jullovet hade en bra början. I förrgår var det madrass, bob och tefat på Ormberget med brudarna i mörkret och varm chocklad, de satt fint där i kylan. Efter de myste vi hos Madde och vi fick se det vi har längtat efter i år. Kommer ni ihåg att man såg något som hette spökafton när man var liten, det var korta skräckisar, silvertåget, ensamma rummet, på andra sidan osv. Vi blev helt uppspelta och där satt vi som små barn och höll om varandra när regnspöket kom. Nostalgi! Gick hem på natten, ensam i mörkret och mötte postbilen, ångest steg när jag fattade att klockan var mycket och skulle upp och jobba. Nåväl tummen upp för den kvällen. Igår var det Bodens äventyrsbad som stod på schemat, så kul att få bli barn igen! Många skrapsår och blåmärken har vi alla, det gick lite väl vilt till ibland.. De var kul! Men natten var inte kul, log ensam i sängen och hostade i timmar. Var otroligt trött men låg och hostade konstant! Foten värkte, jag kall svettades, det sved på hela kroppen sen badet, jag skakade, huvudvärk och hostade sönder halsen så det kändes som det blev sår. Hemskt natt! Mamma kom med någon dunder blandning och jag somnade tillslut efter halva natten. Inte kul att vara sjuk på jullovet, det är verkligen inte okej. Men jag låtsas som jag är frisk, därför sitter jag nu och storstädar mitt rum. Går igenom varenda vrå och låda och städar och rensar. Nu lite skön musik i mina nya sköna Nike mjukisar, vilken känsla att titta ut och veta att det är typ minus 30 och man är inomhus och har det bra. Lite bra har man det trots allt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

var bloggId= '4fefc9fde087c3516bdc9ebf'; var is_pro = false;