Home sweet home

Vet inte var jag ska börja, var fullt upp dom sista dagarna så hann aldrig skriva något, men det var riktigt bra. Fick stor ångest i måndags 22.40 när man stod i mörkret i den 30 graders varma luften och skulle kliva in i planet. Usch! Men nu är jag hemma trots allt. Vill tillbaka fast ändå är det så skönt att vara hemma. Men det är så deprimerande och se vilken bubbla alla lever i. Var mysigt att fika med tjejerna och babbla på men sen när jag gick lite på stan, se alla hur dryga och sura alla ser ut, klaga över problem som egentligen inte är ett problem, blir aldrig nöjda och strävar efter ett dröm liv? Usch! Sverige är ett underbart bra land, inget krig, bra sjukvård, polis och har riktigt bra. Vi har hus, mat, vatten och mycket mer. Men just folket, det är det jag blir så deprimerad av. Läser en del bloggar och vill bara skrika åt dom, vakna, resa iväg och lägg pengarna på annat. Alla måste få klaga och ha dåliga dagar, alla har det såna dagar, det är ok. Men just att man inte försöker göra något åt det, väntar på något, lev i nuet förhelvete. Men jag vet hur lätt det är att påverkas av allt, det här att man alltid vill ha det nyaste modet till exempel, jag påverkas också av det, klart som fan att man vill ha det nyaste. Men vill bara att alla ska vakna och fatta vilken sjuk värld vi lever i. Vill tillbaka till deras liv, var dom är glada fast dom har det svårt, det är som en helt annan planet. Skulle vilja hjälpa alla dessa fina människor, uppfylla deras drömmar och visa vilket bra liv man kan ha..

Nåväl, kan inte rädda dom alla, men den här resan har ändå hjälpt många man har träffat och det har hjälpt mig själv också som person. Hoppas fler gör en sån här resa, man uppskattar saker som aldrig förr. En mjuk säng med fräscha lakan, en toalett med papper, rinnande varmt vatten, kallt dricksvatten i en kran, ett kylskåp och en frys fullt med mat, asfalt.. Listan är lång, så njut folket. Fast jag vet att man glömmer det fort, eftersom det är våran vardag men försök i alla fall uppskatta det :)
Nu äta lite mer djungelvrål, måste ta igen allt jag missat och sen massage! Har ont i hela kroppen, aldrig mer ett rullbagage till Afrika! Som dessutom går sönder, så du måste bära dom 22 kg i handen i värmen. Det var otroligt skönt att vakna upp av sig själv imorse, inte av alla getter, tuppar, människor och musik 5 på morgon, det var riktigt nice, fast saknar det lite trots allt, är lite överdrivet tyst här i sunderbyn, så dags att slå på lite ghana musik! Vill bara tillbaka och dansa när man hör på dom, speciellt den här, hela vägen från Nsuta till Kumasi dunkade vi den här i tro tron!

Kommentarer
Postat av: vickky

helt rätt, man blir galen när man inser hur världen egentligen är och alla borde uppleva det du har upplevt, en otrolig upplevelse säkert :) du kan vara stolt över dig som är så godhjärtat vännen! kram

2010-12-01 @ 21:33:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

var bloggId= '4fefc9fde087c3516bdc9ebf'; var is_pro = false;