Sweden!

Oh my god vilken dag, började alldeles för tidigt och efter all stress så bar vi ner dessa bagage för våra sju smala trappor. Kommer till flygplatsen, planet är försenat. Det positiva var att jag slapp betala övervikt, 20 kg är tilllåtet jag kom med ena 25 och andra 26kg, hur lyckas jag? Nå det var en snäll gubbe. När vi var uppe i luften och bara ville landa på Arlanda så ropas det ut ett meddelande "Vi kan ej landa på Arlanda för alla belysning är sönder, vi landar i Skavsta" så efter vi vara instängda i flygplanet i 20 min på Skavsta så får vi veta att man får åka buss till Arlanda? När man ska till centrala Stockholm? Tur att dom är rika så bokade vi en taxi från flygplatsen till lägenheten. Det var kaos på flygplatsen och tur att vi hade bokat bilen, för alla sprang och ville ha taxin, men nope det var våran. Men jag har aldrig suttit i sådan trång bil, en vanlig liten taxi kom och där stod vi. 4 stycken människor, 7 stora tunga bagage, 3 stora handväskor, massor med jackor och påsar och en barnvagn. Men tillslut kunde vi stänga alla dörrar, chaffören fick tag på växelspaken och vi var på väg. Alla låg hit och dit under och över väskor. Sen när vi ramlar ut från taxin utanför lägenheten några timmar senare och pustar ut så börjas det igen, 8 trappor upp till lägenheten med 2 trötta, hungriga och griniga barn yey. Men här sitter jag. Jag överlevde, ryggen å axlarna är bortdomnade, nyduschad och jag kommer bokstavligen däcka. Men det känns underbart att vara i Sverige och veta att det inte är så länge tills jag får krama om mina goa. Good night sweden. xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

var bloggId= '4fefc9fde087c3516bdc9ebf'; var is_pro = false;